<strona główna>

Dołączmy Wszyscy do akcji #zostanwdomu

Czas, w którym obecnie się znajdujemy jest sytuacją kryzysową dla nas Wszystkich. Podczas przedłużającej się społecznej izolacji ważna jest nie tylko ciągłość w nauczaniu, ale także zapewnienie dzieciom wsparcia emocjonalnego. 

Poniżej zamieszczamy listę placówek świadczących pomoc psychologiczną w formie on-line:

  1. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę Centrum Pomocy Dzieciom – nr tel.  58 718 73 68.
  2. Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży – nr tel.  58 347 87 89 lub 58 347 89 30.
  3. Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień – nr tel. 58 320 44 04.

 

Jeżeli ktoś z Was drodzy uczniowie lub rodzice będzie potrzebował wsparcia psychologicznego – pedagogicznego  zachęcamy do kontaktu z nami w formie on-line (wiadomości poprzez Librus), bądź telefonicznego w czasie naszych dyżurów.

Jak wspierać dziecko w czasie epidemii:

1.      Rozmawiaj z dziećmi i nastolatkami o tym, jak się czują w tej sytuacji.

2.      Zapewnij, że jest bezpieczne, a dorośli pracują nad tym, by wszystko wróciło do normalności.

3.      Chroń je przed budzącymi niepokój informacjami i obrazami niedostosowanymi do ich wieku.

4.      Zaplanuj mu dzień, uwzględniając czas na naukę i zabawę.

5.      Zapewnij mu kontakt z rówieśnikami i dalszą rodziną (telefon, internet).

6.      Pamiętaj o tym, że dziecko Cię naśladuje – dbaj o siebie, pokazuj jak Ty przeżywasz i jak sobie radzisz w tej sytuacji.

Obecna sytuacja jest dla Nas wszystkich nowa i trudna, a najmłodsze dzieci nie do końca rozumieją co dzieje się wokół. Poniżej przygotowaliśmy link do książki o koronawirusie dla najmłodszych:

Treść jest dostępna bezpłatnie na stronie  https://www.mindheart.co/descargables , link do polskiej wersji jest zaś TUTAJ

Prosimy o śledzenie informacji na stronie szkoły w zakładce  profilaktyka.

 

Dołączmy Wszyscy do akcji #zostanwdomu - walka z koronawirusem to Nasza wspólna odpowiedzialność!!!

Zespół ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej

 

Źródło: Ministerstwo Zdrowia, UNESCO